Stypendium ministra

Stypendium ministra

Informacja na temat stypendiów Ministra Nauki  za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2024/2025 dostępne są na stronie:https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/informacja-na-temat-stypendiow-ministra-edukacji-i-nauki-za-znaczace-osiagniecia-dla-studentow-na-rok-akademicki-20232024-konkurs-sst04

  1. Od 1 do 20 października 2024 r. studenci mogą składać wnioski o stypendium Ministra za znaczące osiągnięcia dla studentów.
  2. Student ubiegający się o stypendium Ministra wypełnia wniosek (wzór wniosku) zgodnie z wykazem osiągnięć (pobierz) oraz przesyła pocztą elektroniczną do Kierownika Działu Obsługi Studenta-anna.kudelska@awf.edu.pl(temat wiadomości: wniosek o stypendium ministra_imię i nazwisko studenta).
    1. Do przesyłanego wniosku należy załączyć dokumentację potwierdzającą dane osiągnięcie – wyłącznie wskazaną w wykazie osiągnięć. W treści wiadomości należy podać numer tel. studenta do kontaktu w sprawie złożenia wniosku w systemie ZSUN/OSF. 
    2. Student, którego wniosek będzie spełniał wymogi formalne otrzyma pocztą zwrotną login i hasło do edytowania swojego wniosku składanego w systemie ZSUN/OSF, (edycja danych osobowych, opis osiągnięć, załączenie dokumentacji potwierdzającej zgodnej         z wymogami Ministerstwa).
    3. Po wypełnieniu danych we wniosku w systemie ZSUN/OSF student informuje pocztą zwrotną na adres, z którego otrzymał login i hasło do systemu o zakończeniu edycji wniosku.
    4. Pracownik Uczelni sprawdza kompletność wniosku i zgodność danych dotyczących studiów oraz osiągnięć ze stanem faktycznym.
    5. Po zakończonej edycji wniosku pracownik Uczelni generuje wnioski (w formacie PDF) i przedstawia je Rektorowi do podpisu elektronicznego.

Terminy:

  1. Od 1 do 20 października 2024 r. studenci mogą składać wnioski o stypendium Ministra  za znaczące osiągnięcia dla studentów na adres mailowy: anna.kudelska@awf.edu.pl
  2. Sukcesywnie, najpóźniej do 21 października 2024 r. następuje ocena formalna Dziekana złożonego wniosku.
  3. Do 23 października 2024 r. przedstawienie Rektorowi wniosków o stypendium Ministra             za znaczące osiągnięcia dla studentów.

Warunki  ubiegania się o stypendium Ministra:

Stypendium ministra może otrzymać student wykazujący się:

  • znaczącymi osiągnięciami naukowymi lub artystycznymi związanymi ze studiami lub
  • znaczącymi osiągnięciami sportowymi.

Osiągnięcia naukowe, osiągnięcia artystyczne oraz osiągnięcia sportowe studenta punktowane przy ubieganiu się o stypendium dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/nauka/informacja-na-temat-stypendiow-ministra-nauki-za-znaczace-osiagniecia-dla-studentow-na-rok-akademicki-20242025-konkurs-sst05

Wykaz osiągnięć pobierz

Stypendium ministra przysługuje na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich.
Student kształcący się równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymać stypendium tylko na jednym, wskazanym przez niego kierunku.

Stypendium ministra na rok akademicki 2024/2025 może zostać przyznane studentowi, który spełnił łącznie następujące warunki:

  • w poprzednim roku akademickim (czyli 2023/2024) zaliczył rok studiów oraz
  • uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2024/2025).

Ww. wymogów nie stosuje się do studenta, który w roku złożenia wniosku o przyznanie stypendium (czyli w 2024 r.) został przyjęty na studia drugiego stopnia. Wyjątek ten dotyczy wyłącznie studentów studiów drugiego stopnia.

Osoba przyjęta w 2024 r. na jednolite studia magisterskie albo na studia pierwszego stopnia nie może ubiegać się o stypendium na pierwszym roku tych studiów.

Stypendium ministra nie przysługuje także studentowi posiadającemu już tytuł zawodowy:

  • magistra, magistra inżyniera albo równorzędny;
  • licencjata, inżyniera albo równorzędny, ale tylko gdy ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.

Stypendium nie przysługuje również studentowi, w przypadku którego łączny okres studiów jest dłuższy niż 12 semestrów, z tym że w przypadku studiów:

  • pierwszego stopnia – gdy jest dłuższy niż 9 semestrów,
  • drugiego stopnia – gdy jest dłuższy niż 7 semestrów.

Do ww. łącznego okresu wlicza się każdy rozpoczęty semestr, nawet jeżeli student przebywał w jego trakcie na urlopie od zajęć w uczelni. Wyjątkiem są semestry na kolejnych studiach
pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera albo równorzędnego – nie są one wliczane do okresu, w którym przysługuje stypendium ministra.
W przypadku jednolitych studiów magisterskich trwających – zgodnie z przepisami prawa – 11 albo 12 semestrów, okres przysługiwania stypendiów ministra jest dłuższy o 2 semestry, a zatem wynosi łącznie 14 semestrów. Ww. warunki są weryfikowane z danymi w systemie POL-on w trakcie oceny formalnej wniosków.

Dokumentowanie osiągnięć

Osiągnięcia są dokumentowane w postaci pisemnej. Do wniosku należy dołączyć oświadczenia, zaświadczenia lub regulaminy dotyczące ww. osiągnięć. Wykaz niezbędnych załączników został zamieszczony powyżej (wykaz osiągnięć).

WAŻNE! Oświadczenia dołączane do wniosku mogą być podpisane tylko własnoręcznie albo elektronicznie.

W przypadku wyboru podpisu własnoręcznego należy:

  1.  wypełnić wymagane pola w oświadczeniu (w edytorze tekstowym lub własnoręcznie),
  2.   własnoręcznie podpisać wydrukowane oświadczenie,
  3.   wykonać skan (lub zdjęcie) podpisanego oświadczenia,
  4.   zapisać zeskanowane oświadczenie jako plik PDF.

W przypadku wyboru podpisu elektronicznego (bez konieczności druku) należy:
1.    wypełnić wymagane pola w oświadczeniu (w edytorze tekstowym),
2.    zapisać oświadczenie jako plik PDF,
3.    podpisać plik PDF elektronicznie:
a)    kwalifikowanym podpisem elektronicznym – tylko za pomocą aplikacji udostępnionej przez dostawcę tej usługi
b)    podpisem zaufanym
c)    podpisem osobistym (przez e-dowód) – przy pomocy czytnika lub aplikacji eDO App.

Uwaga! Wstawienie do pliku oświadczenia cyfrowego odwzorowania własnego podpisu (np. zdjęcia, skanu, jpeg, etc.) nie stanowi elektronicznego podpisu tego oświadczenia. Niedopuszczalne jest również podpisywanie oświadczeń za pomocą programu Acrobat Reader przez funkcję „Podpisz się (dodaj inicjały/podpis)”. Wniosek zawierający takie oświadczenia będzie odsyłany do uczelni do poprawienia.

Ułatwienia dostępu